Mereka yang BEST

Thursday, November 11, 2010

Aku jadi mama..

Oh..oh..penatnye rasa, seminggu diberi tugas menjaga anak buah seramai 4 orang. Muda2 lagi dah kena jaga anak.hikhik. Oh anak2ku..jangan nakal2 yer nanti mama babab kang. Hakikatnya dorang ni memang nakal, xduduk diam, nangis sana nangis sini, lompat sana lompat sini, bergaduh. Last2 aku yang jerit suh dok diam! hamek ko!

Rasa macam nak gigitgigit je bila time dorang gaduh2 ni. hohhh naik darah tinggi acu T____T. Nape budak2 suka wat bising? suka gado2? aku time kecik2 dulu baik je. ok tipu. 2x5 je kot. Tapi zaman sekarang punye budak nakal nak mampos  opssss. nakal yangggggg over.huhhh!!

Jaga 4orang macam jaga 10orang. Kemas rumah adala dalam 10 kali round sehari. huhhh kalau aku gemok xpe..leh kuruskan badan. Ehm ni dah la kurus..bertambah keding la. Hohoho gagal usaha nak tambahkan berat badan ni.

Rutin harian setakat minggu ni macam ni la..

pagi  kemas tempat tido aku and anak2 buah coz parents dorang bekerja. Pagi2 lagi dah kuar rumah.

pastu buatkan breakfast. hari2 makan roti telur je + milo panas ehehe. Mandikan anak buah yang paling kecik. Pakaikan pampers.

Kutip baju kotor seret  bawak gi bilik air. Kemas rumah. Sidai kain. Siap2 sume mende alah ni..ready untuk masak tengahari pulak. toink..toink. Menu jangan tanyalah. Sesedap rasa aku buat. Nasib baik pandai jugak masak. Kalau xpandai mau aku pun kebulur sekali hikhik.

Hahh, pagi tadi buat nasi goreng. Tapi aku sorang je yang banyak makan. Dorang makan xhabis. Hohh..rupanya pedas. Ermmmm...tapi xpedas xselera lah. Maap ye anak2. Terpedas pulak T____T.

Lepas tu buat benda yang aku paling suka. BerONLINE. Yeayehhh!


Bila 2 orang dah gi sekolah petang, tinggal lagi 2 orang. Hahhh time ni aku suka. Aku dengan kuasa veto nya mengerah, memaksa atau menyuruh mereka supaya tido. Senang untuk aku masuk opis :))

Esok hari jumaat. memangla jumaat takkan ahad kot. Esok juga aku akan kembali ke pangkuan keluarga.ayat xbole blah. ok. Esok bebas.huhuuhuuuu..

Ouh..kena mintak diri dulu. Nak gi masak. Nak makan apa?? Nasi goreng pattaya. Nasi goreng daging merah. Nasi ayam. Ok. Nasi putih je hari ni. Sila pergi ke kedai kalau mahu order macam2. Order kan sekali boleh? xboleh.ok. babai.


Sebelum tu, meh posing dulu..

ekekek :p

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...