Mereka yang BEST

Monday, February 1, 2010

dihimpit, terhimpit dan tersepit..

*pengalaman yang tidak dapat dilupakan*


ceritanya bermula begini..
last night housemates semua keluar nak gi jalan2 di open dae kz..
cadangnya aku dan rumate xmahu ikut sebab kami da pergi malam sebelumnya
lagi pula last night hujan dan aku malas keluar dalam keadaan jalan yang becak..memang aku dan mimah dah nekad xnak pergi malam tu..tapi ada je halangan yang datang membantutkan pendirian kami..

shaida @ lebih mesra dengan panggilan sha telah masuk ke bilik kami sambil membawa 2batang paku..apakahh?? kami terdiam dan berfikir sejenak apakah tujuan sha sebenarnya..dengan nada yang slow dan gelisah sha memulakan bicaranya dengan memegang paku di tangan kiri dan kanan..hohhh..sha telah membuka cerita seram pada kami dengan berkisahkan 2batang paku tersebut..aku dan mimah memandang sesama sendiri
*grrrrrrrrrr*

namun kami tetap tegar dengan pendirian kami "xnak pergi" walaupun sebenarnya dalam hati rasa takut (kami buat2 berani) ekekek=p..then datangla pulak orang ke-2, farhana @ lebih mesra dengan panggilan ann..dia telah memujuk kami supaya pergi open dae. arghhhhh...xtau la ilmu ape dia guna sampaikan aku cair dengan pujuk rayu nya..hahha..ann ko nak tau x?ko ni memangla.....hahaha..time tu sha ngan zati dah pergi dulu tunggu bas depan kampus. ann pergi bersama2 aku dan mimah. sebelum tu kami siap2 makan dan solat isya' dulu. dalam pukul9 kami gerak dari rumah.

masa sampai kat depan kampus..kami ternampak sha dan zati yang sedang menunggu bas..aik..bas xde ke?? time tu bas memang xde..nasib baikla kami da settle semua kerja makan n solat..baru la senang hati nak pergi jalan2...=)
orang sangat ramai time tunggu bas..masa tu dahla ramai orang yang berebut2 naik bas takut nanti xdapat naik..bas pulak xde.kami pun berhimpit2 nak naik. mimah plak dah membebel2 takut t xsempat naik..haha lawakla mimah ni..cool ajela..huhu.
finally dapat jugak naik walaupun masa 2 dalam bas penuh dengan manusia2 yang mahu pergi ke last day open dae kz..

yang lucunya, aku dan ann xdapat kerusi duduk..kami duduk di deskboard bus. sudahla kami yang paling depan betol2 pulak tu badan belakang kami melekat kat cermin depan..kami duduk terbalik mengadap penumpang2..haha lawak2. macam2 bau ada time tu..kat depan aku ade 4orang lelaki yang berdiri di tangga bus gayanya baru lepas bermain game badminton rasanya. fuh..fuh..fuh..aku dan ann rasa macam nak pengsan terbau bauan ketiak hangit dorang..arghhhhh..luas pulak tu bukak aircond nya..kembang kempis idung aku ngan ann. tapi tidakla aku cakap ngan ann..kami berkomunikasi dengan menaip mesej pada hp masing2 untuk menunjukkan rasa kurang selesanya.."yerkkkkkkk mashammm mcm ikan masin"..

masa dah sampai di foyer kab..pintu bas stuck xboleh bukak..arghhhh masalah2. kami terkurung dalam bas hampir 10minit..huhh. jejaka2 didepan aku tadi kerah tenaga menolak pintu tapi tidak berjaya..Ya Allah..degil jugak pintu ni xbole bukak lagi. penumpang2 semua dah cuak..xboleh keluar. finally driver bus kata (keluar ikut pintu driver) hahah...masing2x xsabar nak kuar time tu..sorang2 keluar ikut pintu driver.heheh lawak2.

p/s :
1. jadi pengajarannya kat sini..kepada pemandu2 bus pastikan kenderaan anda tidak mengalami masalah seperti ini
..kesian kami terkurung..

2. sediakanlah bus yang secukupnya supaya kami x terhimpit, dihimpit dan tersepit hehe..

3. kepada mereka yang mempunyai aircond buatan sendiri sila lah cover2 siket..kesian pada penumpang2 lain yang berada di sekeliling anda terpaksa menahan nafas. boleh sesak nafas dibuatnya.

akhir sekali
*senyum*








2 comments:

Chocolate Marshmallow said...

eeeeeeeeeeeuuuuuuuuuwwwwwwww x snonoh la yg ekon masham 2..hahahaha..

Lily Al-Jamilullail said...

hahaha..taw xpe..hampehh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...