Mereka yang BEST

Tuesday, February 23, 2010

penatnya..=(

Baru je selesai semua keje2 rumah..amatlah letih. xpasal2 aku jadi maid kat rumah sewa ni..yela sakit mata ni tengok rumah bersepah-sepah & kotor. especially lantai kat area dapur..huhhh geli aku nak pijak kaki kat situ. Dengan sampah yang penuh..no ones yang prihatin akan rumah yang bersepah nie..kalau nak tunggu sape2 ke nak bersihkan jangan haraplah..so, better inisiatif sendiri kan..jangan harapkan orang. tadi balik kelas sampai2 je rumah tengok dapur memang kotor..dengan sampahnya. masuk je bilik aku terus salin pakaian n teruskan operasi...

Ni kerja2 yang aku buat :

1. buang sampah

2. sapu sampah (dari dapur hingga ke ruang tamu)

3. jirus air kat lantai dapur + sabun + berus (sempat maen air lg hehe)

4. mop lantai sampai kering dan berkilat macam cermin

5. mop lantai area ruang tamu lak..tapi ajax xde..so aku hentam je guna softlan..boleh ke??

*
*
*
*
*
*
6. then, aku teruskan lagi kerja dalam bilik air lak..maksudnya mandilah setelah penat dan berpeluh.

7. basuh baju...huwaaaa penat giler..bile la nak habis semua2 nie.

8. settle...dengan penatnya.

KRONOLOGI..ngeh3x


4.00 pm : habis kelas

4.15 pm : singgah libry cari buku..tapi xjumpa2..balik dengan perasaan hampa ibarat putus cinta
hehe

4.45 pm : sampai rumah

5.00 pm : start jadi maid haha

6.45 pm : selesai semua kerja ;-)

7.00 pm : mengadap lappy menulis ini belog..

p/s : jagalah kebersihan, jangan mengharapkan orang lain, nampak je rumah bersepah cepat2 bersihkan, inisiatif sendiri..uhmmm kalau mengharapkan orang lain alamatnya teruklaaa..

saya sangat penat!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...