Mereka yang BEST

Friday, January 29, 2010

childhood history..

tetibe lak time malam2 camni terkenang kan citer dolu2..zaman kanak2 ku yang amat nakal..sekarang dah besau agak baik la..hehe. trying to memorize about my childhood..then i'll describe by listdown..njoy reading

1. time kecik2 dulu aku memang nakal, suke main ngan kawan2 yang seusia.xkisah laki ke pompuan ..layannn jer.kadang2 rajin duk menyibuk kwan ngan orang besar2 (kawan2 abg jd kawan2 aku gak) ha88..xmalu betol..abg aku duk jumpe kwn die ehm jiran la dpan rumah..aku pun sibuk membontot belakang die..hihih..sampai kena marah tapi wat xreti jer..yela im a girl..

2. sangat aktif, xsuke duduk rumah, suke berjalan cari pasal hehe, masuk hutan kat belakang rumah ngan kawan2 cari ubi kayu utk dibakar dan makan (ala2 camp..best giler adventures), pastu wat pondok..lepak la kat situ duduk2 sambil makan ubi kayu tadi. hehe..memang betol2 lasak la aku time tu..asyik keluar rumah je main.

3. seorang yang agak ekstrim n ganaz..suke cari gadoh ngan abang aku. memang selalu la. bertumbuk, pukul2, ada je yang xkena. pantang dekat sikit naikla tangan. abang ak pun sama 2x5 5x2..time kiteorang gaduh datangla orang ke-3 join sama. oramg ke-3 tu my MUM la..hihi. beliau datang bawak rotan sekali sebab nak sebat kiteorang la coz xtahan dengan kiteorang. mana x nya, bising satu rumah dibuatnya bila time gaduh2 nie..semua benda melayang..bantal la, mainan la..habis bersepah rumah kami kerjakan..naek hangen orang tua aku..hihi..macam 2la kalo aku gaduh ngan abang. masa mak datang..sempat la rotan tu singgah kat kaki aku..pakkkk!!! adussss SAKITnya...mencurah-curah air mate jatuh ibarat jatuh ke ladang gandum...ehehe.tapi sekarang aku ngan abang dah xgado2 dah..kiteorang rapat n kamcing lagi. luv u bro..itula kata orang kecik2 memang musuh aje tapi bila dah besar sangat berbeza. macam xpercaya je..

4. seorang yang kedekut. betol..xtipu. ingat lagi..time dulu kalo beli apa2 aku xsuka kongsi2 ngan adik bradik lain. teruknye bagai. contoh : my mum beli pensel 2b yang sekotak suruh bahagikan ngan abang n kakak..sebab dorang pun masih sekolah jugak..tapi aku xbagi..aku bolot semua sekali..ya Allah teruk betol. pastu kalo bg sebatang je...hik88. ehm skrg ni bile pikir2 balik..masyaALLAH..kalau lah masa boleh diputarkan semula...

5. mase sekolah rendah, suke ponteng sekolah..hehe. dalam seminggu tu mesti ada cuti. macam2 la alasan aku bagi kat mak semata-mata xnak gi sekolah..alasan favourite aku (demam n xsiap kerja sekolah) hehe..alasan demam tu bukannya betol pun saja2 wat demam..jahatnya ha88. pastu kerja sekolah xsiap..ekekek=p. kepada anda janganlah ikut tabiat buruk saya yer..xbaik =)

6. then, bila dah meningkat remaja agak matang la jugak pemikiran. dah xnakal macam dulu2 lagi =p. mase form3 totally aku terus berubah menjadi seorang yang lebih baik dari sebelumnya, rajin buat kerja sekolah, rajin wat revision, study, buat study group( yela maybe sebab nak PMR kan) kena la berubah..dan hidup aku time tu memang bersahabat dengan buku2 n kawan2.

7. abang saya kata, saya dulu mase kecik2 seorang tomboy (opsss..tetttt!!!pecah rahsia) T_T..xsuka pakai baju kurung..suka pakai seluar kalau nak ke mana2, ganaz jugak orangnya sampai sekarang abang suka kenakan aku..suke ingatkan aku pasal kisah2 dulu..malu aku dibuatnya..tapi bila aku dengar semula cerita2 yang keluar dari mulut abangku pasal ketomboyan aku..aku gelak guling2 lagi..ahaha..kelakarnya la aku time dulu2 kan..malu!!malu!!
sekarang dah ok..suke pakai baju kurung(kononnya la hehe) . nasib baikla sekarang aku xmacam dulu..sekarang dah ladies jugak..ok siapa yang berkenan bole la masuk minang yer hahah..gurau je.

p/s : dah xde idea nak describe bout myself..hehe. nanti cerita lagi..sekarang time dah lewat..early morning dah kena besiap2 gi photography workshop..so jumpa lagi..okess..

2 comments:

Chocolate Marshmallow said...

xboleh blah ayat membontot..hahhaaha...nk tau 1st aku ckp ape dlm hti pas bce ko pnye childhood ni? Ya Allah bia btol ni..

Lily Al-Jamilullail said...

hehe..
berdasarkan kisah benar ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...